Gravhögen 2


Jag läser i VLT, att man försöker hitta lösningen bakom Anundshög med hjälp av diverse mätinstrument, det var väl någon som såg min raport den 27 maj och blev intresserad. Det skulle gå snabbare om dom tog kontakt med mig, som sitter inne med sanningen, bara sanningen, och ingenting annat än sanningen. Jag har under sommaren varit i kontakt med andarna ute vid högen, där jag än en gång fick träffa damen som jag inte förstod då, den här gången hade hon tagit en ABFkurs i modern svenska, så nu förstod vi varann. Hon berättade att den vi kallar Anund, kallades för anus av folket runt Badelunda, för han var ett riktigt praktarsel som behandlade både trälar och familjen som sopor. Efter en av sina sjöresor, kom han hemdragandes med ett fruntimmer från Danmark, vilket gjorde hustrun oxtokig, så en natt slog hon resolut ihjäl nämnda Danska, lade liket i en gammal murken båt och sköt ut den på Mälarens vatten där den sjönk. Men Anus hade redan smittat ner sig på Danskan, och därmed både hustru och barn, med en konstig sjukdom där alla tappade både näsan och andra organ. Folket på bygden blev livrädda för att bli smittade av detta, så dom bestämde sig på ett årsmöte, att ta kål på Anus och hans familj. När familjen Anus låg och sov,smög den rädda pöbeln fram och bommade för alla dörrar och fönster, och tände därefter eld på kåken. När det bara återstod en askhög, täckte man över det hela med sten och jord, för att elliminera smittorisken. Ja gott folk så var det, för det vet jag, för så var det.

0 kommentarer: