Julstämning.


Det hände sig på den tiden att kejsar Augustus utgick med ett påbud att hela världen skulle skattskrivas. Det där känner vi ju till allihopa, och som Svenskar har vi ju fått känna på skattetrycket mer än övriga världen skulle jag vilja påstå. Till yttermera visso, emellertid, närmar sig advent och julen med stormsteg vilket kräver att vi blir lite stämningsfulla och tindrar med ögonen lite mer än vanligt. Som ni förstår så har jag väldigt lite att skriva om i bladet, så jag tänkte berätta att vi i familjen (framförallt min hustru) har en tradition att till varje advent kreera en ny adventsljusstake, så även i år. Jag önskar att jag hade bilder på de 40 tidigare skapelserna, men ni får nöja er med årets, håll till godo.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Att6ans fin stake du har.

Anonym sa...

Jo en väldans fin stake vill jag påstå.

Anonym sa...

Fin i år igen.