En härlig dag.

Idag tog vi en tur till den vackra sommarstaden Mariefred, där man alltid måste fota Gripsholms slott, det gör alla besökare varje gång dom är där.
Plötsligt stormar det in en busslast med fantastiskt trevliga och glada Australiensare, som är här för att "wisit your beautiful contry". Dom hoppar på mig och frågar vänligt om jag kan ta en gruppbild på dom, med slottet i fonden. Naturligtvis svarar jag, och dom blir jätteglada, och replikerar snabbt att det är 15 kameror, alla vill ju ha en gruppbild. Jag sätter igång och fotar så avtryckarfingret glöder, och tar 2 bilder med varje kamera, när jag är klar blir det ett våldsamt tackande och handskakande, för det var nog den snällaste, trevligaste och bästa Svensk dom träffat på under sin resa. Dom lovade att dom skulle fota mig när jag kommer till Australien. Jag berättade att jag skulle lägga ut bilden i Hillenbladet, då ville dom ha bloggadressen så vi får se om man kanske blir världsberömd down under.

0 kommentarer: