Johan af Donner.

Johan af Donner, en i raden av värsta sortens avskum. Jag hoppas att man verkligen kollar upp varje liten tjänsteman som har något med pengar att göra dessa "hjälporganisationer" för inte är Johan af Donner den enda som förser sig själv i första hand. Han tänkte nog,-Det är lika bra att jag tar så mycket som möjligt själv, annars är det någon annan som gör det. För det vet vi alla att de svältande barnen som visas i TV, sittandes i en lerpöl eller grushög, med ögonen fulla av flugor, dom får ingen hjälp. Jag har sett dessa skräckbilder på svältande barn i femtio år, och skulle dom här "hjälporganisationerna" fungerat som tänkt hade det inte funnits dylika bilder att visa. Men Johan af Donner han blir väl förlåten, för han stog i TV och ångrade djupt vad han hade gjort. Det tror fan det att man ångrar sig när man har torskat. När han satt i sin lyxvilla, med en bamsekonjak och en fet cigarr, tittandes på dom svältande barnen med flugorna, då fannas det inga betänkligheter.

2 kommentarer:

Hasse K d.ä. sa...

De här affärerna har gjort att jag slutat donera helt faktiskt, tyvärr. Nej. jag säger som knösarna själva: "det är bara fattiga och idioter som ger"

finishgirl sa...

TROR du verkligen att jag skulle "skänka" något till dessa program som visas på TV, om Cancer, folk som har hjälpt andra som har blivit påhoppade på stan, eller medverkat på olika sätt, stoppat rån, mobbning.
Man VET ju ändå att varken pengar eller varor kommer fram i slutändan.