Vallbysäär den nya skidorten????

Ja gott folk, nu ska det bli fart i vår gamla skidbacke har jag hört. I säkert femton år har Västerås slalomklubb tjatat på kommunen om stöd till igångsättande av Vedbobacken. Svaret har varje gång varit negativt, inga pengar från oss. I år rev fastighetskontoret den värmestuga som stått oanvänd i så många år. Kort därefter dyker det upp ett antal frivilliga, som börjar röja upp runt skidliften, för här ska det åkas skidor. Kan det vara så, att stadens styrande fick dåligt samvete för att ha rivit värmestugan,(som i mångt och mycket skötts om av slalomklubbens medlemmar på ideell basis) och plötsligt kompenserat klubben med lite tröstpengar, för det har ju alltid varit bristen på den varan som stoppat klubben från att åka i backen, rätta mig om jag har fel. Jag var upp och tittade på backen, samt tog några bilder. Det såg ut som man hade spännt upp och oljat dragbanan.
Våra alphyddor i Vallbysäär, kommer att stiga i pris till fantasisummor. Vi kommer att kunna hysa in Tyskar och Österrikare som jagar superpister, i våra garage, för dygnspriser som är så höga, att vi vanliga människor inte klarar av att räkna nollorna. Härliga tider strålande tider.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har hyrt ut till Tyskar och några Danskar hela vintern! Jag kommer inom kort gå ut och fråga om det är ok att bo hos mina trevliga grannar under de uthyrda veckorna, vad mysigt vi skall ha...
De veckor det ej är uthyrt kommer jag att köra afterski mellan kl 16-19 hemma hos mig, ha förståelse för låtvalet, som troligtvis beror på mitt dåliga betyg i musik, men jag behöver pengarna...

Anonym sa...

Anja Pärsson kommer att lägga en stor del av sin träning i backen, vilket glädjer oss...
Jag sitter redan och stickar klassiska Stenmarks mössor, vad kan man ta för dem tycker Ni?

Antoiene sa...

I Tyschkland betalar vi hur mycket schom helscht för en schtenmarkchmössa.

redaktörn sa...

Det går bra att hyra in sig i mitt hästskomuseum om man har råd. M.V.H. Red.