Alpackor.

Rapport från min äldsta syrras födelsedagskalas i helgen.. Det här är inte gratulanten utan en galt som anföll när vi anlände festen, och jag är glad att jag var beväpnad vid tillfället för det här är inte att leka med. Vargarna som alla skriver om är kattungar i jämförelse.
Här har vi festföremålet min syster Gun och hennes ålder 69 nämner vi inte för då blir hon sur.
Här har vi ett höjdargäng av gratulanter.
Här har vi byggmästarn Inge och restauratören Pirjo som dryftar livets krussiduller.
Här ser vi festföremålets fästman Bertil och Ulla Lena Von Krusenstjärna hångla loss.
Massor med fint folk som solade sig i glansen.
Här ser vi Rutger knoll von tott af Sävstaholm som jag brukar tittulera honom, han heter Peter von krusenstjärna, och försöker likt förbannat få till det med min andra syster.
Dagen efter allt festande som var mycket trevligt, var vi och kollade Ulla Lenas och Rutgers Förlåt Peters Alpackor, kan ni se dom?

Här ser vi Ulla Lena I sitt esse som man brukar säga, bland packet eller packorna sak samma.Och här tänker jag avsluta festen med att visa varför man ägnar sitt liv åt alpackor, kolla in charmtrollet Lucifer, Ulla Lenas och Peters första. Nu tror ni dumma läsare att jag dribblar med grevar baroner byggmästare mm i min krets för att göra mig märkvärdig, och ni har helt rätt, så är det.

1 kommentarer:

Surkärringen sa...

Hade trevligt jag också trots att du inte nämnde min låga ålder din typ.