Nu är det slut för den här gången.

Jag tänker förstås på power big meet. Det största evenemang vi har i Västerås, bara turismen drar in kanske 20-30 mille. Under dessa dagar finns inte ett hotellrum eller campingplats ledig, det är enda gången på året som det inträffar. Och hur mycket alla mackar, BILTEMA och andra butiker, ökar sin försäljning kan vi ju bara jubla åt. Dessutom all svartförsäljning av öl, korv, pizza mm mm. Detta ska väl inte uppmuntras, men dom milionerna blir förhoppningsvis vita i tredje eller fjärde led. Så jag har svårt att förstå, när man gnäller över extrakostnader för oss skattebetalare på dryga 2 mille, som gäller polisens merjobb. Det är väl självklart att det blir fylla, busliv och kostnader vid så stora festligheter. Det är väl omöjligt att göra ett korrekt bokslut, men hela grejen omsätter jättebelopp. Man måste försöka se helheten, inte bara sophögarna och fylleriet. Dessutom tror jag att våra poliser som får jobba häcken av sig, tycker att det är ganska roligt att sätta handfängsel på bråkstakar, och sätta dit rattfulla "raggarjävlar". Det skulle i alla fall jag göra om jag vore polis.

0 kommentarer: