Raggarromantik


En dag på väg till soprummet, glider det upp en "raggarbrud" i sin blankpolerade bil. Hon stannar,vevar ner rutan, och skriker med bestämd röst. - Blir det nå´t, eller ska du gå hem gubbjävel. Jag förstog inte rktigt vad hon mena, men hon lät så bestämd så jag tyckte det var bäst att hoppa in och åka med. Hon tryckte plattan i botten, och burnade iväg ut mot vallbyleden. På bara några sekunder var vi uppe på vedbobackens topp, sittandes i det höga gräset. Jag fick för mig att vara lite romantisk med hennes bryska jargång, så jag drog till med. -Ser du månjäveln på himlajäveln brudjävel. Jag insåg genast att det lät idiotiskt, det var ju mitt på dan. Hennes blick sa "vad är det här för stolpskott jag har raggat upp". Men snabbt som hugget från en kobra, slet hon av sig byxorna och väste. - Du får ta vad du vill. Jag tog naturligtvis bilen. För vad skulle jag ha ett par dambyxor till?

0 kommentarer: