Svininfluensa.

Alla skriver om svininfluensan så det får väl jag också lov att göra. Alla skräms upp av vad tidningarna skriver, jag vet inte om det är rätt eller fel, men man får hoppas att folk tänker till lite extra vad gäller hygien 0ch kontakt med andra människor. Jag har själv upplevt "Honkong" och "Asiaten" utan att bli särskilt sjuk. Min farfar och farmor med fem söner bodde granne med Västerås regemente när "Spanskan" en av de värsta farsoter världen skådat, skördade hundratals offer på regementet 1918, och miliontals över hela världen. Jag pratade med min farbror Ture, som var kvar längst av de fem bröderna, om just det här att inte någon av dom blev sjuk trotts närheten till regementet och beväringarna. Han var helt klar i sin uppfattning, att det var farmors noggrannhet med hygienen, både personlig och vid matlagning. TVÄTTA HÄNDERNA OFTA.

1 kommentarer:

H Kronkäft sa...

Tvätta alltid krattorna.