Lådbilsbygge.







Jag fick för en tid sedan en förfrågan av mitt äldsta barnbarn, Alfred 6 år, om han och jag kunde bygga en lådbil, av hans gamla barnvagn. Självklart! Du och jag Alfred, det vet du, svarade jag, du och jag farfar det vet du, mumlade han. Jag vet inte om han sett samma avsnitt som jag, av Emil i Lönneberga, men tårarna var inte långt borta, det kan jag erkänna. Hur som helst så kom Alfred idag, med sin barnvagn, och lillasyster Ebba 4 år, som naturligtvis vill vara med på det här. Ebba är ett litet gosigt rivjärn som är väldigt precis, och vet vad hon vill,hon klär sig gärna i prinsessklänning dessutom, därför kallar jag henne prinsessan på stjärten,vilket resulterar i många fler skratt än prinsessan på ärten. Vi hade en rolig dag, och så här blev det.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Janne
Vilken racer! Passar bra till Power meet.
Men visst är det härligt att man så lätt glömmer vägen til målet och bara ser till resultatet. Vi hörde hur du var glatt påhejad av barnbarnen under arbetets gång. För att inte glömma hjälpen. =)

Vi på 32:an