Zoo besök.




Jag fick följa min son och barnbarnen, Alfred och Ebba till Parken zoo i Eskilstuna en dag förra veckan. Vi trodde det var full rulle där den här årstiden, men icke sa nicke, det enda som var fullt var priset. Vi fick betala 520:- i entreavgift, 40:- parkering och 20:- för en dragkärra. Det första vi möter när vi äntrar parken, är en skylt som informerar oss att tivolit är stängt. Vi återvänder naturligtvis till kassan och ifrågasätter hur dom kan ta betalt för något som inte är öppet. Svaret blir att tivolit är öppet bara på fre, lör, och söndagar. Men övriga parken fick vi titta på, vilket var en fruktansvärd besvikelse vi såg några enstaka djur, och ungarna fick åka en liten elbil som kostade 10:-. Vi fick naturligtvis gå tillbaka till entren, för att växla till dylika mynt. För att göra en lång och tråkig historia kort,så lekte jag och ungarna i fantomenland några timmar. Det sista man gör är att träffa FANTOMEN i dödskallegrottan, men inte var han där, han var på semester och gick omkring på stadens gator som Mr: Walker. Det var nog den dyraste lekpark jag har besökt. Till er som tänker besöka Parken zoo, åk inte en vardag,och ta reda på i förväg om det är några aktiviteter i parken. Jag tycker priset var var kriminellt högt, för nästan ingenting.

0 kommentarer: