Svårt att åldras?


Jag tror inte bara jag tittar på fel ålderskattegori, när jag tittar efter klasskamrater och dylikt. När man nån gång ser en bekant från det förgångna, så tänker i alla fall jag "fan va gammal" han/hon ser ut.
Jag hade fått en ny tandläkare, när jag var där senast, och tyckte mig känna igen namnet. Kan det vara HON tänkte jag, en söt tjej från min klass i högstadiet, som jag var dökär i.
Men när hon kommer ut i väntrummet (en GAMMAL, gråhårig, gravitationstyngd och sur kärring)förstår jag att det inte kan vara den jag trodde.
Efter utförd behandling kände jag att jag måste fråga ändå.
-Var gick du i högstadiet, slöddrade jag fram med bedövad käft.
-Jag gick på Gidde, 9a, slutade -65 svarade hon.
-Jamen det var ju min klass, tjoar jag.

-Jaha! Och vad undervisade du i för ämnen, säger den fule fan då.

0 kommentarer: