EUparlamentet.


Jag gick på torget i dag och luktade på blommorna, där var det full rulle i valstugorna, fina ord och vackra löften, över vad just han eller hon skulle åstadkomma i bryssel, mer än att lyfta en ohemult hög lön. Jag som är total motståndare till hela EUmedlemskapet orkar inte lyss till dylikt skitprat. Till yttermera visso, är vi nu en gång för alla med i detta "samarbete", och jag känner att man kanske skulle rösta på någon, jag vet bara inte vem. Jag vet inte hur övriga Hillenbor tänker rösta, men tittar man på tomglasen i vårat sophus, är det många som är kompis med Gudrun och tycker att hon ska få skämma ut..... jag menar reprecentera oss i Bryssel. Jag kan åta mig att sitta och sova i parlamentet, och åstadkomma lika lite som vilken Svensk politiker som helst där nere. Och det för halva ersättningen.

0 kommentarer: