Glädjande utveckling på Vallby.

Jag har under mina vandringar på Vallby friluft, under senare tid märkt att det har byggts, målats och renoverats i långt högre grad än förr. I söndags var det vårfest, och familjen Gahlon var där och spenderade sina surt förvärvade penningar, på fika,lotter och annat krafs som man omöjligt klarar sig utan. Men när jag får se att man bygger riktiga gärdesgårdar, istället för dom lågbudgetmodeller med najtråd och spik, som dragit ner Vallby´s status lite, var jag tvungen att fråga vad som hänt. Om jag förstog det hela rätt, så har kommunen tagit över Vallby och skjuter till pengar till driften. Det är ju glädjande, för tidigare har personalen fått slå knut på sig själva för att det skulle gå runt. Om någon läsare vet mer i ämnet kan han väl höra av sig till bladet.

0 kommentarer: