Vilken tavla.

På Vallby´s vårfest som jag skrev om tidigare, hade Lions en insamling för behjärtansvärda ändamål i någon form, om man skänkte en tjuga, fick man deltaga i en bildorientering i Västerås. Tio finurliga detaljstudier skulle identifieras, och om man klarade dessa fick man vara med i en dragning, där man kunde vinna finfina priser som skänkts av konstnärer och hantverkare. Mot mina principer att aldrig skänka pengar till sk. välgörenhet, gav jag en tjuga, skrev ned var bilderna hörde hemma, vilket inte var särskilt svårt för en infödd Västeråsare som är lite iakttagande och inte bara stirrar ner i asfalten. Jag fick som jag hade förväntat mig, en påringning efter några dagar, med medelande om att jag hade vunnit. Tavlan på bilden var priset, och levererades hem till dörren. Jag kan inte tyda signaturen, men det lär vara en Väteråskvinna som målat den. Om det finns någon där ute i cyberrymden som känner för att lägga ett bud på konstverket, så lovar jag att skänka köpeskillingen till Lions.

0 kommentarer: