Riktigt het konst.

Nu har månhuset brunnit igen. Förra gången Genbergs månhus brann, så frågade man VLT:s läsare vad dom tyckte i frågan. Jag skrev ett inlägg, och gjorde en jämförelse med Julbocken i Gävle, och tyckte det skulle vara bra för Genberg och Västerås om det blev tradition att bränna ner månhusen. Och jag hävdar med en dåres envishet att så är fallet. Man skriver inte särskilt ofta om Konstnären i fråga, men brinner hans månhus, eller sliter sig hans Utter inn, då är han het och blir omskriven. Det måste vara lite raballder runt en konstnär för att han/hon ska uppmärksammas. Tidigare har besökare till mig, frågat vem har gjort det där ( när jag visat hotell hackspett.) Svaret har varit.-Det är nån "knäppgök" som lyckats med konststycket att prata omkull kommungubbarna. Nu efter alla bränder och annat skit som drabbat "knäppgöken", så vet jag både hur han ser ut och vad han heter. Detta gäller nog inte bara mig. Gävle med deras bock är kända över hela världen, just på grund av bockbränningen varje år. Nu tycker jag inte Genberg privat ska drabbas ekonomiskt av det här, utan det får väl Västerås näringsliv och kommun stå för.

0 kommentarer: